Pokud jste pojištěni, a dojde k situaci, která může být nahlášena jako pojistná událost, je dobré vědět, co v takovém případě dělat. Přinášíme vám univerzální návod, jak nahlásit pojistnou událost u většiny pojišťoven.
Když nevíte, volejte
Ideálním postupem je v případě, že se něco stane, ihned volat na linku pojišťovny. Zde stačí říci, co se děje a poté už vám operátoři poradí, jaký je následný postup. Tím prvním, u jakékoliv pojistné události, je nutnost zamezit dalším škodám. Stejně tak je třeba pořídit jasnou dokumentaci. Díky mobilním telefonům s fotoaparátem, které jsou dnes už v podstatě samozřejmostí, to není zase až tak velký problém.
Online, telefonicky, nebo na pobočce
Je zamezeno další tvorbě škoda a pojistná událost je zdokumentována. Nyní je ta pravá chvíle pro nahlášení. Cesty, jakými tak učinit, jsou celkem tři. Ve všech případech je ideální znát číslo smlouvy, nebo osobní údaje toho, kdo ji sjednat. Je to nezbytné pro správné přijetí nahlášení. Všechny tři postupy jsou poměrně jednoduché.
Pokud jde o osobní návštěvu, vytvoří pojistnou událost pracovník přímo na pobočce. Ten si následně převezme i dokumentaci – v podobě fotografií a dalších materiálů. Podobný postup je realizován i online, kde se vyplňují připravená políčka, související s popisem pojistné události. Dokumentaci není problém následně i jednoduše nahrát. U poslední možnosti se vše zaznamená s operátorem, přičemž dokumentaci je možné přinést osobně, nahrát přes web, nebo třeba poslat mailem. Záleží jenom na konkrétní domluvě.
Počkejte na zpětný kontakt
U řady pojistných událostí je třeba ještě čekat na zpětný kontakt. A to likvidátora. Jedná se o osobu, která pojistnou událost takzvaně likviduje. To znamená, že ji sám zaznamená, určí výši škody a postará se o její proplacení. Likvidátor kontaktuje pojištěného v mnoha situacích, když pojistná událost vznikne. V souvislosti s tím může nastat celá řada různorodých situací. Může si vyžádat třeba i další dokumentaci a informace, stejně jako může dojít k tomu, že si domluví termín osobní návštěvy a tak přijde škodu prohlédnout a odhadnout sám. Stejně tak se může domluvit i na postupu, že vše uvedete do původního stavu a necháte si proplatit faktoru. Kontakt s likvidátorem je tedy při řešení pojistné události jedním z těch skutečně nejdůležitějších. Proto buďte na příjmu.
Samotné vyřešení
Je vidět, že postup, jak nahlásit pojistnou událost, není zase až tak komplikovaný, jak si dnes mnoho lidí může myslet. Důležité je hlavně podotknout to, že by se s tím nemělo otálet a je třeba vše nahlásit skutečně hned ve chvíli, kdy pojistná událost vznikne. Týkat se může mnoha věcí, třeba ze segmentu pojištění vozidel nebo majetku, pojištění odpovědnosti, životního nebo úrazového pojištění a řady dalších.